Kauza Nákladové nádraží

Režisér Bambušek: Nákladové nádraží je téměř už můj domov

Režisér Bambušek: Nákladové nádraží je téměř už můj domov
Divadelní režisér Miroslav Bambušek se už počtvrté vrací na Nákladové nádraží Žižkov, aby zde inscenoval své další autorské představení - Nature. Všechny jeho hry byly prostoru šity přímo na míru a nikde jinde je není možné vidět. Zeptali jsme se ho, co jej na obrovském industriálním areálu fascinuje a jak nezvyklé podmínky snáší herci. pokračování

Názor zastupitele: Žižkov nezastavíš

NázoryNázor zastupitele: Žižkov nezastavíš
Před více než týdnem ve čtvrtek 3. listopadu se v kulturním centru Vozovna na Žižkově konala vernisáž výstavy „Žižkov nezastavíš“ představující deset developerských projektů připravovaných na území Prahy 3. Součástí akce byla i debata o aktuálním záměru 5. etapy výstavby Metrostavu na Vackově. Akci pořádala místní základní organizace Strany zelených. pokračování

Nová výstavba na NNŽ jasně, stručně a transparentně

NázoryNová výstavba na NNŽ jasně, stručně a transparentně
Nákladové nádraží oslavilo své letošní 80. výročí poněkud smutně – dvě hodiny před loňským Silvestrem odjela z perónu NNŽ poslední vlaková souprava. Jedna etapa se tak uzavřela a spousta z vás se ptá, co bude dál. Postaví se na stejném místě obří obchodní centrum? Povede přes areál metro D? Bude se komplex využívat pro kulturu nebo se po vzoru berlínského letiště Tempelhof promění v obří industriální park? Ačkoliv je budoucnost NNŽ opravdu poměrně zašmodrchaný problém se spoustou různých organizací, developerů a žalob, pokusím se všechno zjednodušit na minimum a v kostce vysvětlit, co se vlastně bude dít. pokračování

Názor: Reakce Central Group na kroky pražského magistrátu ohledně Nákladového nádraží Žižkov

NázoryNázor: Reakce Central Group na kroky pražského magistrátu ohledně Nákladového nádraží Žižkov
Náměstkyně primátorky a pražská radní pro územní rozvoj Petra Kolínská tento týden opět dokázala, že jedinou snahou Strany zelených v hlavním městě je absolutní paralýza jeho fungování. Po destabilizaci odborného Institutu plánování a rozvoje hlavního města v uplynulých dnech je její aktuální výzva vůči Praze 3, aby neuzavírala předjednanou dohodu se společností Central Group o využití pozemků severně od Nákladového nádraží Žižkov, dalším krokem, který má na mnoho let zablokovat možný budoucí rozvoj hlavního města na jenom z nejdůležitějších rozvojových území. pokračování

Nákladové nádraží Žižkov přestalo po 80 letech sloužit svému původnímu účelu

Nákladové nádraží Žižkov přestalo po 80 letech sloužit svému původnímu účelu
Rozhodnutím Ministerstva dopravy byla v prostoru nákladového nádraží zrušena jeho původní funkce, tedy vlaková přeprava zboží. Poslední soupravy vozů byly odvezeny před půlnocí uplynuvšího roku 2015. Od prvního ledna tedy kolej spojující vnitřní trakt překladiště s železniční sítí oficiálně zanikla. pokračování

Biologický průzkum NNŽ odhalil unikátního nočního motýla

Biologický průzkum NNŽ odhalil unikátního nočního motýla
Při biologickém průzkumu, který na Nákladovém nádraží Žižkov probíhal v minulém roce, učinila organizace Krásná žába zajímavé pozorování. pokračování

Co čeká Nákladové nádraží Žižkov?

Rozsáhlé pozemky a komplexy budov Nákladového nádraží se nacházejí na katastrálním území Žižkov. Městská část Praha 3 a její představitelé by mohli trpět komplexem; v rozhodování o osudu místa, které se na jejím území nachází a jako urbanistické téma třetí městskou část přesahuje, hrají roli „pouhého“ účastníka správních řízení. Na rozlehlém objektu totiž nemá Praha 3 majetkový podíl. O budoucnosti místa rozhodnou politická jednání, domluvy silnějších hráčů. A peníze. Důležité budou blížící se obecní volby. Jejich výsledek (na Praze 3 a Magistrátu hlavního města) může zhatit několikaleté snažení těch, kteří usilují o kultivovaný rozvoj místa. Nebo je naopak ještě posílí. pokračování

Ing. Vladislava Hujová, TOP 09: Nákladové nádraží Žižkov - Kde je vůle, je i cesta

NázoryIng. Vladislava Hujová, TOP 09: Nákladové nádraží Žižkov - Kde je vůle, je i cesta
Je to neustálá předvolební písnička. Co s Nákladovým nádražím Žižkov? Politické strany se předhánějí a dávají jeden bizarnější návrh za druhým, co s tímto významným místem dělat. Pokusím se proto shrnout základní fakta. pokračování

Navštivte program na Nákladovém nádraží – je to skvělé

Nad nákladovým nádražím je nové logo a uvnitř je nový kulturní program. Jako pamětník, který si vyzvedával poštovní zásilky ze skladiště ČSD, jsem se vypravil po letech na divadelní představení ve stejných prostorách. Skvělý zážitek, mohu jen doporučit. pokračování

Transparentem proti monstrmarketu

Transparentem proti monstrmarketu
Každý, kdo se těší, jak se projede s nákupním vozíkem v supermarketu na Nákladovém nádraží, by měl zaznamenat, že centrum přiláká zákazníky ze široka daleka. Přibude 71 100 aut denně (oproti 36 900 aut v r. 2007), z toho 4 058 doprava přímo vyvolaná záměrem. Developer přitom není povinen ani postavit nový přechod přes Želivského, ani lépe zabezpečit zastávky tramvají. I na to chtěli upozornit členové SZ P3 vyvěšením transparentu a letákovou kampaní. pokračování

Nákladové nádraží Žižkov 2 roky poté: Památka. A co dál?

Dne 28. května se uskutečnilo v kině Aero pokračování veřejné debaty na téma záchrany Nákladového nádraží Žižkov, kterou občanské sdružení Tady není developerovo před 2 lety odstartovalo. Členové a členky tenkrát čerstvě vzniklého sdružení si vytkli za cíl zasadit se o ochranu přírody a kulturního dědictví na Praze 3, jejíž charakter je stále více ohrožován necitlivými stavebními záměry developerů. Debatu moderovala Lída Rakušanová z Českého rozhlasu a více než 100 občanů. pokračování

Nádraží památkou: zkáza, nebo spása?

NázoryNádraží památkou: zkáza, nebo spása?
Nákladové nádraží Žižkov bylo prohlášeno kulturní památkou. Kdyby jej Alena Hanáková nechala zbourat, četla by o své nekulturnosti, kdežto takhle čte, že je kvůli ní veta po rozvoji okolního území. Je třeba se ministryně zastat. pokračování

DISKUSE

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechceme další novostavby

Děti to možná zvládnou, ale starší nebo nemocní asi těžko...
pokračování

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechceme další novostavby

K těm rampám - to jste mě moc nepotěšil :-/ Nedávno jsem chtěla sjet z Pecí dolů mezi novostavby, abych si to tam prohlédla, ale mohla jsem se tam dostat z jednoho nebo druhého konce ...
pokračování

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechceme další novostavby

Za mých dětských let jsme žádné alabastrem dlážděné cestičky nepotřebovali. Byli jsme sveřepí a nevadilo nám běhat do kopce nebo přeskočit křoví.
pokračování

Re: Re: Re: Re: Re: Nechceme další novostavby

Budou v rámci staveb rušit přístup ke schodům na Židovské pece z křižovatky Malešická x Olgy Havlové - na celé pece nebude z Malešické strany jediný bezbariérový přístup. Dokonce ...
pokračování

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena chodníku

Miss také svůj názor opravila, když jí paní starostka územím své současné vlády provedla a vše jí náležitě vysvětlila. Nicméně miss vyhlrála soutěž a v zápětí ...
pokračování

Nejčtenější

Ach, už zase dotace

Zastupitelstvo MČ Prahy 3, které se konalo 19.9.2017 opět řešilo svou dotační politiku. Návrh, aby základním kritériem pro udělení jakékoliv dotace byl počet občanů Prahy 3, kteří budou mít z dotačních peněz přímý či nepřímý prospěch a návrh, aby dotace nesměli obdržet podnikatelé, nebyl přijat.
pokračování

Otevřený dopis pro Alexandera Bellu

Vážený pane místostarosto, obracíme se na Vás jako Zelení, ale současně i jako občané a občanky Prahy 3, kterou ve své funkci reprezentujete, s žádostí o stažení videa, které jste na svém facebooku uveřejnil 9. 11. tohoto roku.
pokračování

Velký test směnáren na Praze 3. Je to i náš problém?

V posledních několika měsících se naše hlavní město proslavilo dalším unikátem. Jedná se o oficiální, ale přesto podvodné směnárny v turistickém srdci Prahy. Na problém hlasitě upozornil pořad stream.cz Honest Guide, který se svým videem (https://www.youtube.com/watch?v=2zQ5j3T0v0I) konfrontujícím praktiky jedné takové směnárny vzbudil značný ohlas. Jak si na tom ...
pokračování